DSM-5 از سه بخش تشکیل شده است:

بخش 1: مقدمه­ای بر DSM-5است که اطلاعاتی را در مورد چگونگی استفاده از کتابچه راهنما به افراد می­دهد.
بخش 2: طبقات تشخیصی را بر اساس ساختار تجدیدنظر شده مطرح می­کند.
بخش3: مواردی را که نیازمند تحقیقات بیشتر ، قبل از استفاده از آن­ها به عنوان یک اختلال رسمی هستند، مشخص می­کند و همچنین فرمول­بندی فرهنگی، واژه ­نامه، اسامی افراد دخیل در تهيه DSM-5 و سایر اطلاعات را بیان می­دارد.

دو تغییر عمده محتوایی در DSM-5

الف) حذف سیستم چندمحوری :
DSM-5 به سمت حذف محورها گام برداشته است و به ترکیب محورهای Iو II وIII با نمادهای جداگانه برای عوامل روانی –اجتماعی (که قبلاً محور IV بود) و ناتوانی (که قبلاً روی محورV بود) پرداخته است.

ب) ترتیب فصول SM-5 ، بيست فصل خواهد داشت

که فصول بر اساس ارتباطشان با یک­دیگر بازسازی شده­اند. در این ارتباط­ها مواردی چون شباهت­ها در آسیب­پذیری بین اختلالات و ویژگی­های علایم مربوط به اختلالات لحاظ شده است. این تغییرات هم­تراز با تغییرات سازمان جهانی بهداشت (WHO) و طبقه بندی بین­ المللی بیماری­های نسخه 11 (ICD-11) است و انتظار می­رود این تغییرات، باعث تسهیل و بهبود ارتباطات بین این طبقه­بندي­ها شود.


روانشناسی dsm ,بخش ,استفاده ,مواردی ,، ,فصول ,dsm 5 ,استفاده از ,است و ,شده است ,بر اساسمنبع

معرفی برنامه اندروید

ترس از مدرسه (2)

ترس از مدرسه

تست روانشناسی(معرفی برنامه اندرویدی)

ارزانترین و در دسترس ترین روش برای تقویت هوش کودک

ناخن جویدن کودک

عامل موثر در طلاق عاطفی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکوراسیون داخلی کلینیک فیزیوتراپی فرد مطلب پاورپوینت های دانش آموزی درسی و دانشجویی یکم بیشتر بمون سخت افزار جدید عشق دونی سایت اختصاصی تعبیر خواب تخفیف دونی علمی کاربردی ها