DSM-5 از سه بخش تشکیل شده است:

بخش 1: مقدمه­ای بر DSM-5است که اطلاعاتی را در مورد چگونگی استفاده از کتابچه راهنما به افراد می­دهد.
بخش 2: طبقات تشخیصی را بر اساس ساختار تجدیدنظر شده مطرح می­کند.
بخش3: مواردی را که نیازمند تحقیقات بیشتر ، قبل از استفاده از آن­ها به عنوان یک اختلال رسمی هستند، مشخص می­کند و همچنین فرمول­بندی فرهنگی، واژه ­نامه، اسامی افراد دخیل در تهيه DSM-5 و سایر اطلاعات را بیان می­دارد.

دو تغییر عمده محتوایی در DSM-5

الف) حذف سیستم چندمحوری :
DSM-5 به سمت حذف محورها گام برداشته است و به ترکیب محورهای Iو II وIII با نمادهای جداگانه برای عوامل روانی –اجتماعی (که قبلاً محور IV بود) و ناتوانی (که قبلاً روی محورV بود) پرداخته است.

ب) ترتیب فصول SM-5 ، بيست فصل خواهد داشت

که فصول بر اساس ارتباطشان با یک­دیگر بازسازی شده­اند. در این ارتباط­ها مواردی چون شباهت­ها در آسیب­پذیری بین اختلالات و ویژگی­های علایم مربوط به اختلالات لحاظ شده است. این تغییرات هم­تراز با تغییرات سازمان جهانی بهداشت (WHO) و طبقه بندی بین­ المللی بیماری­های نسخه 11 (ICD-11) است و انتظار می­رود این تغییرات، باعث تسهیل و بهبود ارتباطات بین این طبقه­بندي­ها شود.


روانشناسی dsm ,بخش ,استفاده ,مواردی ,، ,فصول ,dsm 5 ,استفاده از ,است و ,شده است ,بر اساسمنبع

معرفی برنامه اندروید

ترس از مدرسه (2)

ترس از مدرسه

تست روانشناسی(معرفی برنامه اندرویدی)

ارزانترین و در دسترس ترین روش برای تقویت هوش کودک

ناخن جویدن کودک

عامل موثر در طلاق عاطفی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجام پروژه های ایکسل و اکسز الان بخر تحویل بگیر خرید قطعات بیل مکانیکی ولوو interior-design17 دکتر علی حجت تولید و پخش برند MOHER تفریحات سالم 3 انواع طرح توجیهی انجام نماشویی باکیفیت ساخت ویلا